Mobil Eğitici Uygulamalar 2024’te Küresel Çapta 3,9 Milyar Kere İndirildi

Eğitimde Dijital Oyunların Önemi Artıyor

Çocukların erken dönem öğrenim süreçlerinde dijital oyun ve uygulamaların rolü giderek büyüyor. OECD’nin ‘Education at a Glance 2024’ raporuna göre, üye ülkelerde 2 ile 8 yaş arasındaki çocukların yüzde 73’ü dijital oyunlarla öğrenme deneyimleri yaşıyor. ABD’de ise çocukların yüzde 76’sı düzenli olarak dijital oyunlar kullanıyor.

Eğitici oyunlar özellikle tablet ve mobil cihazlarda tercih ediliyor. Bu oyunlar, çocukların bilişsel ve motor gelişimine katkı sağladığı için ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Otsimo CEO’su ve Kurucu Ortağı Zafer Elcik, ebeveynlerin içerik seçerken kullanım süresine de dikkat etmeleri gerektiğini vurguluyor.

Dijital Eğitim Uygulamalarında Büyüme Trendi Devam Ediyor

Data.ai’nin 2024 yıl sonu raporu, eğitici mobil uygulamaların dünya genelinde yüzde 18 artışla toplamda 3,9 milyar kez indirildiğini gösteriyor. Bu uygulamaların yüzde 65’i 2-8 yaş arası çocuklar için tercih ediliyor. Otsimo CEO’su Zafer Elcik, dijital ortamların çocukların gelişiminde önemli bir rol oynadığını belirterek, Spin Master ile geliştirdikleri Crayon Club uygulamasını tanıtıyor.

Çocukların Gelişimine Katkı Sağlayan Eğlenceli İçerikler

Çocuklar haftada ortalama 5-10 saat dijital uygulamalarda zaman geçiriyor. Bu nedenle içerik kalitesi büyük önem taşıyor. Otsimo CEO’su Zafer Elcik, içeriğin kaliteli, etkileşimli ve eğlendirici olmasının gerekliliğine dikkat çekiyor. Özellikle oyun tabanlı eğitici uygulamaların çocukların gelişimine olumlu katkı sağladığı belirtiliyor.

Türkiye’den Sektörde Başarılı bir Örnek: Crayon Club

Spin Master ve Otsimo iş birliği ile geliştirilen Crayon Club uygulaması, 2-8 yaş arası çocuklar için özel olarak tasarlandı. Uygulama, çocukların yaratıcılıklarını özgürce ifade edebilecekleri 300’den fazla boyama sayfası sunuyor. Ayrıca uluslararası çocuk güvenliği standartlarına uyumlu olarak geliştirilen uygulama, ebeveynler ve eğitimciler tarafından da beğeniyle karşılanıyor.

Çocuklara Sağlıklı Dijital Deneyim Sunan Crayon Club

Otsimo CEO’su Zafer Elcik, Crayon Club’ın kullanıcı odaklı yaklaşımıyla çocukların kaliteli ve güvenli dijital deneyim yaşamasını sağladıklarını belirtiyor. Uygulamanın basit arayüzü, çocukların rahatça kullanabilmesini sağlarken, ebeveynlerin de güvenle kullanmasını sağlıyor. Crayon Club, dijital eğitim sektöründe önemli bir konuma sahip olarak öne çıkıyor.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: Haberler.com / Teknoloji

Related Posts

Bu iPhone modelleri bir daha YouTube’u kullanamayacak!

YouTube, Haziran 2025’in ilk günlerinde, iOS 16 ve iPadOS 16 gereksinimi getirerek eski Apple modellerindeki resmi uygulama desteğini kaldırdı. İşte etkilenen modeller…

Nobel ödüllü Google Deepmind CEO’su Demis Hassabis’ten kritik yapay genel zeka öngörüsü: ‘5-10 yıl içinde yüzde 50 ihtimal’

“The Big Interview” için konuşan Hassabis, insanlığın kaderini değiştirebilecek bu teknolojiye ulaşma yolunda önemli bir eşikte olunduğunu ve önümüzdeki 5 ila 10 yıl içinde YGZ’ye ulaşma ihtimalinin yüzde 50 olduğunu belirtti. Yapay zekanın türümüz …

Hangi iPhone’lar yeni iOS 19 güncellemesini alacak?

Apple’ın isim değişikliği yapacağı konuşulan yeni yazılım sürümü iOS 19 bir diğer adıyla iOS 26, bazı iPhone’lara gelmeyecek.

Meta’nın altyapısı Türkiye’ye geliyor

Meta’nın Genç Hesaplar altyapısı Türkiye’ye de geliyor. Instagram için kullanıma sunulan kısıtlama Facebook ve Messenger için de geliyor.

Bazı bilim insanları yapay zekanın bilinçli hale geldiğine neden inanıyor?

Bazı bilim insanları yapay zekanın bilinçli hale geldiğine neden inanıyor?

Anker’den yeni nesil kulaklık deneyimi: Soundcore OWS Serisi

Mobil teknoloji ürün üreticisi Anker’in açık kulak tasarımına sahip yeni nesil kulaklıkları Soundcore OWS (Open-Ear Wearable Stereo) serisi, markanın ses teknolojilerindeki uzmanlığını günlük hayata taşıyor.